کد ویژوال بیسیک درج خودکار فهرست

یکی از مواردی که جذابیت ویژه ای به فایلهای شما میدهد ایجاد فهرست برای آنهاست. منظور از فهرست (نه مثل فهرست ورد) این است که اسامی همه (یا برخی از) برگه‌های اکسل رو در برگه اول قرار دهیم. البته شرط فهرست بودن به این است که با کلیک روی هر نام به همان برگه مربوطه برویم

اما هرچه تعداد برگه‌های موجود در یک فایل بیشتر میشود، درج فهرست برای آن از ضرورت بیشتری برخوردار است و البته با افزایش این ضرورت درجه سختی درج فهرست نیز افزایش می‌یابد. یعنی شما اگر ۵۰ برگه در یک فایل دارید و میخواهید برای فایل خود فهرست ایجاد کنید، باید اسامی تک تک برگه ها را تایپ نموده و لینک دهید. این کار زمان زیادی از شما خواهد گرفت.

یک روش برای درج فهرست بصورت خودکار در فایلهای شما استفاده از کد VBA زیر است:

 

Sub CreateLinksToAllSheets()
Dim sh As Worksheet
Dim cell As Range
For Each sh In ActiveWorkbook.Worksheets
    If ActiveSheet.Name <> sh.Name Then
        ActiveCell.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="", SubAddress:= _
        "'" & sh.Name & "'" & "!A1", TextToDisplay:=sh.Name
        ActiveCell.Offset(1, 0).Select
    End If
Next sh
End Sub
برچسب ها

حسین صابری

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ارشد حسابداری (دانشجوی دکتری حسابداری) کارشناس رسمی قوه قضاییه (حسابداری و حسابرسی) برنامه نویس و مدرس کامپیوتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

بستن
بستن